

Let op! Deze leergang bestaat uit vier bijeenkomsten. Wanneer je je aanmeld voor de eerste bijeenkomst dien je op alle data beschikbaar te zijn.
Naam bijeenkomst | Benut alle leerpotentieel van kinderen -hoge Positieve verwachtingen in de praktijk. |
Naam aanbieder | Zonova/Stichting Het Leerinstituut |
Datum | 21 september 12 oktober 2 november 16 november |
Tijd | 14:30 - 17:00 uur |
Locatie | Nellestein |
Doelgroep en bouw | Leerkrachten, Intern begeleiders, directeuren |
Basis bijeenkomst of verdiepende bijeenkomst | Basis bijeenkomst |
Beschrijving | Wetenschappelijk onderzoek leert ons dat leerkrachtverwachtingen de leerprestaties van leelingen zowel positief als negatief kunnen beïnvloeden. Een belangrijke rol is dus weggelegd voor de leerkracht als het gaat om de (volledige) benutting van leerpotentie. De grote vraag blijft alleen wel: Wat betekent dat voor mij als leerkracht? In hoeverre ben ik mij bewust van de verwachtingen die ik niet alleen heb, maar ook (non)verbaal communiceer naar mijn leerlingen? Hoe zorg ik er als leerkracht voor dat de volledige leerpotentie van ál mijn leerlingen wordt benut? Wat weet ik bijvoorbeeld over de werking van het brein bij kinderen als het gaat om leersituaties in het klaslokaal? En hoe kan ik daar het best mijn pedagogisch en didactisch handelen op aanpassen? Benieuwd naar de antwoorden op deze vragen? Schrijf je dan snel in voor deze leergang. Naast de verdiepende kennisbijeenkomsten, breng je een bezoek aan basisschool Wereldwijs en zul je samen met je collega worden gecoacht in de klas. Op deze manier leren we wetenschappelijk onderzoek aan de weerbarstige onderwijspraktijk te verbinden. Actieve deelname en de mogelijkheid om met een collega te kunnen sparren gedurende de leergang zijn vereisten. We vragen iedere school daarom met minimaal drie deelnemers aan te melden. Verzorger v/d leergang: Redwane Bouttaouane zal vanuit Stichting Het Leerinstituut de trainingen verzorgen. Hij zal samen met collega’s van basisschool Wereldwijs (Excellentieprofiel: formatief evalueren) het aanbod verzorgen. |