
Naam bijeenkomst | Benutting van het volledige leerpotentieel van alle leerlingen |
Naam aanbieder | Redwane Bouttaouane - Stichting Het Leerinstituut |
Datum | - 27 september - 11 oktober - 8 november - 28 november De bijeenkomsten vinden plaats op woensdagen |
Locatie | Nellestein, Leksmondplein 31, 1108 EL Amsterdam |
Tijd | 15:00 - 17:00 |
Doelgroep en bouw | Leerkrachten, Intern begeleiders, directeuren |
Basisbijeenkomst of verdiepende bijeenkomst | Basisbijeenkomst |
Beschrijving | Wetenschappelijk onderzoek leert ons dat leerkrachtverwachtingen de leerprestaties van leelingen zowel positief als negatief kunnen beïnvloeden. Een belangrijke rol is dus weggelegd voor de leerkracht als het gaat om de (volledige) benutting van leerpotentie. De grote vraag blijft alleen wel: Wat betekent dat voor mij als leerkracht? In hoeverre ben ik mij bewust van de verwachtingen die ik niet alleen heb, maar ook (non)verbaal communiceer naar mijn leerlingen? Hoe zorg ik er als leerkracht voor dat de volledige leerpotentie van ál mijn leerlingen wordt benut? Wat weet ik bijvoorbeeld over de werking van het brein bij kinderen als het gaat om leersituaties in het klaslokaal? En hoe kan ik daar het best mijn pedagogisch en didactisch handelen op aanpassen? Benieuwd naar de antwoorden op deze vragen? Schrijf je dan snel in voor deze leergang. Naast de verdiepende kennisbijeenkomsten, breng je een bezoek aan basisschool Wereldwijs en zul je worden gecoacht in de klas. Op deze manier leren we wetenschappelijk onderzoek aan de weerbarstige onderwijspraktijk te verbinden. Verzorger v/d leergang: Redwane Bouttaouane zal vanuit Stichting Het Leerinstituut de trainingen verzorgen. Hij zal samen met collega’s van basisschool Wereldwijs (Excellentieprofiel: formatief evalueren) het aanbod verzorgen. |