Skip to content
Logo PPOZO volledig-1
Naam bijeenkomstHet oudere kind
Naam aanbiederEurdice Snip, PPOZO en inspirerende professionals
DatumDonderdag 28 september
Donderdag 12 oktober
Donderdag 9 november
Donderdag 30 november
De bijeenkomsten vinden plaats op donderdagen
LocatieAchtsprong, Adres: Huntum 14, 1102 JA Amsterdam
Tijd15:30 - 17:30
Doelgroep en bouw Leerkrachten groep 7 en 8
Basisbijeenkomst of verdiepende bijeenkomst
Basisbijeenkomst
BeschrijvingBen jij een leerkracht in groep 7/8 of ben jij een ondersteuner op de groep en wil je herontdekken hoe jij een optimaal leerklimaat in de klas kan tot stand brengt? Doe dan mee met deze leergang.

Thema’s die worden behandeld in vier bijeenkomsten:
- Bijeenkomst 1: Groepsdynamisch werken
- Bijeenkomst 2: De rollen van de leerkracht in de klas
- Bijeenkomst 3: Het geloof in eigen kunnen
- Bijeenkomst 4: Sociaal-emotioneel leren

Deze leergang helpt om jouw kennis over deze thema’s op te frissen.

In chronologische volgorde worden de bijeenkomsten verzorgd door uitvoerders van Buro Wijzicht, duiken wij aan de hand van een inspirerende voorstelling in jouw rol als leerkracht en gedragsdeskundige Kees van Oeverveld neemt ons vanuit zijn visie mee in de wereld van sociaal-emotioneel leren.

In de eerste bijeenkomst ontdek je hoe jij ervoor kunt zorgen dat een klas een veilige groep vormt, waardoor je in jouw eigen klas kunt starten met het in kaart brengen van de groepsdynamiek. Je bent je bewust van de verschillende rollen die jij als leerkracht vervult, zoomt in op de invulling en het schakelen tussen de rollen. Je krijgt tips voor hoe je het individuele kind in de groep kunt blijven zien en je ontdekt hoe je het geloof in eigen kunnen van jouw leerlingen kan stimuleren, zodat ze in een leerstand komen. Je hebt bovendien zicht op het verband tussen sociaal-emotioneel leren en een optimaal leerklimaat. Je weet hoe je de investering in het cognitief leren en het sociaal-emotioneel leren in balans kan brengen.

Alle deelnemers hebben na deze leergang een handvol praktische tools die in de eigen klas ingezet kunnen worden.