Leergangen 23/24
‘Zuidoost Verbindt’
De eerste bijeenkomst – waar alle medewerkers van basisscholen in Amsterdam Zuidoost aan kunnen deelnemen – start in week 39.
- Voor de bijeenkomsten die plaatsvinden op de woensdagen geldt:
Inloop: 14:45, start stipt om 15:00 - Voor de bijeenkomsten op de niet-woensdagen start de inloop om 15:15 uur en gaan we stipt om 15.30 uur van start.
Bekijk hieronder het aanbod en geef je op vóór 8 september.
Open Boek 3.0, opleiding tot leescoördinator

Anick Peskens
Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA)
Ben je een leerkracht met affiniteit met lezen en wil je het team ondersteunen in een structurele aanpak voor leesbevordering?
Ben je een leerkracht met affiniteit met lezen en wil je het team ondersteunen in een structurele aanpak voor leesbevordering?
Burgerschap ‘Van verkenner tot ambassadeur’
Burgerschap ‘Van verkenner tot ambassadeur’

Jessica Bouva
Ben jij nieuwsgierig naar hoe je kunt bijdragen aan burgerschap en kansengelijkheid voor leerlingen op jouw school?
Begrijpend lezen; weten wat werkt

Marja de Boer
Hogeschool Amsterdam
In vier bijeenkomsten van anderhalf uur krijgen deelnemers informatie over de meest recente inzichten rond begrijpend-leesonderwijs.
In vier bijeenkomsten van anderhalf uur krijgen deelnemers informatie over de meest recente inzichten rond begrijpend-leesonderwijs.
Meertaligheid: de taalvriendelijke klas
Meertaligheid: de taalvriendelijke klas

Ellen Rose Kambel
Ontdek de kracht van taal in de klas tijdens de leergang ‘De Taalvriendelijke Klas’!
Zonder relatie geen prestatie
Zonder relatie geen prestatie

Marijke van Amersfoort
Door de inzet van pedagogische tact werk je aan een fijne sfeer in je groep en creëer je een goede relatie met al je leerlingen.
Ondersteuning bieden bij rekenen voor onderwijsassistenten/leerkracht-ondersteuners
Ondersteuning bieden bij rekenen voor onderwijsassistenten/
leerkracht-ondersteuners

Elselien Boekeloo
Ben jij
onderwijsassistent of leerkrachtondersteuner en wil je leerlingen gericht ondersteunen…
Benutting van het volledige leerpotentieel van alle leerlingen
Benutting van het volledige leerpotentieel van alle leerlingen

Redwane Bouttaouane
Wetenschappelijk onderzoek leert ons dat leerkrachtverwachtingen de leerprestaties van leelingen zowel positief als negatief kunnen beïnvloeden.
Het einde van de preventielijn
Het einde van de preventielijn

Desiree Middelkoop en Maartje Kat
De Speel- en leerrijke omgeving als derde pedagoog
De Speel- en leerrijke omgeving als derde pedagoog
Samantha Del Prado
Elk kind verdient de beste professional. Een professional die zo vaardig is dat hij of zij van elke omgeving een speel- en leerrijke omgeving kan maken.