
Naam bijeenkomst | Mindset & feedback |
Naam aanbieder | Doelab |
Doelgroep en bouw | Bedoeld voor iedereen die werkzaam is op school |
Basis bijeenkomst of verdiepende bijeenkomst | Basis bijeenkomst |
Beschrijving | Hoe kan het dat een leerling opgeeft terwijl een andere leerling doorzet als het even tegen zit? Welke overtuigingen hebben ze over zichzelf en hoe kunnen we invloed hebben op het gedrag? Het Doelab ontwikkelt sinds 2015 onderwijs voor leerlingen die moeite hebben met het abstracte aanbod binnen de klas. Het betreft praktijklessen vanuit dezelfde kerndoelen als in de klas maar dan aangepast op niveau en competentie. Naast de praktische benadering leggen we bij het Doelab de nadruk op het leren leren. Tijdens deze training leggen we uit wat de visie is van Carol Dweck (growth mindset) en James Nottingham (leerkuil). Is het proces niet net zo belangrijk als het resultaat? We gebruiken de data van John Hattie en leggen uit wat het belang is van groeigerichte feedback binnen ons onderwijs. Aan het eind van de bijeenkomst: - Kun je een growth en een fixed mindset herkennen - Weet je hoe belangrijk groeigerichte feedback is - Heb je handvatten gekregen om op de juiste manier feedback te geven - Heb je inzicht in het leerproces en weet je welke leervaardigheden nodig zijn om uit de ‘leerkuil’ te komen De training duurt 75 minuten |