
Naam bijeenkomst | Toetsen |
Naam aanbieder | Daan van Veen, Intern begeleider Wereldwijs |
Datum | Maandag 16 januari |
Tijd | 15:15/15:30-17:00 |
Doelgroep en bouw | Startende leerkrachten |
Basisbijeenkomst of verdiepende bijeenkomst | Basisbijeenkomst |
Beschrijving | We nemen regelmatig verschillende toetsen af, maar waarom doen we dat eigenlijk? Wat is het nut van alle toetsen als we het alleen gebruiken als beoordeling? De gegevens die uit de computer (bijvoorbeeld uit Parnassys) rollen, zijn zo interessant en kunnen we (nog) beter benutten. Tijdens deze werksessie gaan we met die toetsgegevens aan de slag. We kijken kort naar alle toetsgegevens (methode en CITO), waarna we dieper in gaan op de uitdraai van de Cito-toetsen. Wat betekenen toch al die getallen en wat kun je met die gegevens? Vervolgens gaan we aan de slag met het analyseren van de toetsgegevens van jouw eigen groep van ‘Cito rekenen’, zodat je goed voorbereid bent voor de leerling-/ groepsbesprekingen en oudergesprekken. Om zoveel mogelijk uit deze werksessie te halen, is het belangrijk dat je vooraf jouw Cito-reken-toets in de klas afgenomen en ingevoerd hebt (bijvoorbeeld in Parnassys). Aan het einde van deze werksessie: - Kun je zelfstandig de CITO-toetsgegevens interpreteren en analyseren - Weet je wat alle getallen betekenen uit de uitdraai van een Cito-toets - Ben je voorbereid voor de leerling-/ groepsbesprekingen en oudergesprekken |