
Let op! Deze leergang bestaat uit vier bijeenkomsten. Wanneer je je aanmeld voor de eerste bijeenkomst dien je op alle data beschikbaar te zijn.
Naam bijeenkomst | Zonder relatie geen prestatie |
Naam aanbieder | Marijke van Amersfoort (Zonova) Alex Otten (CPC) |
Datum | 21 september 12 oktober 2 november 16 november |
Tijd | 14:30 - 17:00 uur |
Locatie | Samenspel |
Doelgroep en bouw | Iedereen die werkt met kinderen |
Basis bijeenkomst of verdiepende bijeenkomst | Basis bijeenkomst |
Beschrijving | In deze training leer je over de pedagogische basisprincipes die nodig zijn om te komen tot leren en de rol die jij als opvoerder daarin speelt of kunt spelen. Om een goede relatie met je leerlingen op te kunnen bouwen is zelfkennis en reflectie nodig. In de vier bijeenkomsten van deze leergang sta jij - de onderwijsprofessional - centraal. Weet jij wat je moet doen, als je niet weet wat je moet doen? Iedereen zit weleens met zijn handen in het haar. In deze leergang krijg je handvatten om met ingewikkeld gedrag om te gaan. Na 4 keer is je handelingsrepertoire verder uitgebreid. Onderwerpen: Je eigen pedagogische biografie in de invloed daarvan op je pedagogisch handelen Zelfbewustzijn. De leraar die ik wil zijn. Verbinding en relatie Pedagogisch handelen (pedagogische tact) in lastige situaties Het innemen van perspectief van de leerling Actieve betrokkenheid van alle leerlingen vergroten Werken met de Leuvense betrokkenheidsschaal De leergang is niet vooraf in beton gegoten. We staan open voor inbreng vanuit de groep en maken de leergang op maat op basis van de kenmerken en vragen van de groep. |