Skip to content
Ontwerp zonder titel

Let op! Deze leergang bestaat uit vier bijeenkomsten. Wanneer je je aanmeld voor de eerste bijeenkomst dien je op alle data beschikbaar te zijn. 

Naam bijeenkomstZonder relatie geen prestatie
Naam aanbiederMarijke van Amersfoort (Zonova)
Alex Otten (CPC)
Datum21 september
12 oktober
2 november
16 november
Tijd14:30 - 17:00 uur
LocatieSamenspel
Doelgroep en bouw Iedereen die werkt met kinderen
Basis bijeenkomst of verdiepende bijeenkomstBasis bijeenkomst
BeschrijvingIn deze training leer je over de pedagogische basisprincipes die nodig zijn om te komen tot leren en de rol die jij als opvoerder daarin speelt of kunt spelen.
Om een goede relatie met je leerlingen op te kunnen bouwen is zelfkennis en reflectie nodig.
In de vier bijeenkomsten van deze leergang sta jij - de onderwijsprofessional - centraal.

Weet jij wat je moet doen, als je niet weet wat je moet doen?
Iedereen zit weleens met zijn handen in het haar.
In deze leergang krijg je handvatten om met ingewikkeld gedrag om te gaan.
Na 4 keer is je handelingsrepertoire verder uitgebreid.

Onderwerpen:
Je eigen pedagogische biografie in de invloed daarvan op je pedagogisch handelen
Zelfbewustzijn. De leraar die ik wil zijn.
Verbinding en relatie
Pedagogisch handelen (pedagogische tact) in lastige situaties
Het innemen van perspectief van de leerling
Actieve betrokkenheid van alle leerlingen vergroten
Werken met de Leuvense betrokkenheidsschaal

De leergang is niet vooraf in beton gegoten. We staan open voor inbreng vanuit de groep en maken de leergang op maat op basis van de kenmerken en vragen van de groep.